fredag 30 mars 2012

Läkarbesök och lite belöning
















Vi har varit på James årliga kontroll hos läkaren och dietisten på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Vår annars så positiva och pratglada pojke blir som förbytt på sjukhuset. Arg och otrevlig och tvär. Jag undrar om det sitter kvar något djupt rotat i honom från hans första levnadsveckor. I alla fall så tycker jag att han har världens bästa läkare och dietist, och jag känner mig jätte trygg med dem. Den här gången hade James fått lämna 7 (!) rör blod veckan innan. Den tråkiga erfarenheten bidrog troligtvis också till hans dåliga humör inne hos läkaren. Allt såg bra ut, förutom att hans dåliga kolesterol ligger lite för högt. Så nu har smöret hemma bytts ut mot margarin. Jag misstänker att det är just James passion för smör som bidragit till hans höga värde.

Efter läkarbesöket tyckte jag att den sura lilla GGMpojken var värd en glass. Och tack och lov för Youghurt shopen i Gallerian som har sockerfri mjukglass med nötkross.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar