måndag 2 april 2012

PIZZA!!!!!

Igår var lyckan fullständig hos vår lilla ggmpojke. Jag bakade en riktigt pizza till honom. Mjölet till degen hittade jag här. Det var bara att tillsätta 2 msk olivolja och 150 ml ljummet vatten. Degen blev väldigt kladdig, så först trodde jag att det var fel mått anvisat på påsen, men jag körde på ändå. Resultatet blev en mycket fin pizza. Och den lille ggm:are var så lycklig så. Pizzan blev ganska stor, alldeles för stor för en 3-åring att äta upp, men fungerar alldeles utmärkt att äta kall från kylskåpet. Därför blev det även pizza till frukost idag. Tyvärr tog jag ingen bild på underverket, men den såg precis ut som en hemmagjord pizza gör förutom degen som var extremt kladdig ogräddad. Gräddad blev den lite gummiliknande i konsistensen men hur god som helst.

Nu väntar jag på paket från sockerfri.com, så att James också kan få massa godsaker i sina påskägg. Hoppas det kommer i tid.

2 kommentarer:

  1. Fina James och fina du som kämpar på med variation i hans mat! KRAM Patricia

    SvaraRadera