söndag 20 maj 2012

Pannkakor och hallonsylt

Pannkakssmet på bake-pro
Grädda i en liten stekpanna 
Maten är klar!
Det är inte första gången jag gräddar pannkakor till GGMpojken, men första gången jag gör smeten på bake-pro. Tidigare har jag använt mig av finriven och hackad morot samt kokosflingor för att binda pannkakorna. Men eftersom det har fungerat så bra att baka med bake-pro ville jag även testa det i pannkakssmet. Det var svårt att få pannkakorna att hålla ihop så det krävdes extra ägg och en liten stekpanna, men det blev bra tillslut. GGMpojken älskade dem.

Pannkakor:
  • 3 ägg
  • 2dl vispgrädde
  • 1 dl vatten
  • 2-3 dl bake pro (börja med 2 kan behövas lite mer)
  • en nypa salt
  • 1 msk fruktos
  • 1 msk smält margarin
Blanda och vispa ordentligt.
Grädda i liten stekpanna.
Servera med sylt.

Hallonsylt:
  • 2 dl hallon
  • 1 dl fruktos
  • 1 tsk vaniljsocker
Rör ihop i en kastrull, koka på svag värme ca 10 minuter. Mixa med stavmixer och kyl innan servering. 
Sylten står sig ett par veckor i kylskåp. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar